Οι πιο καταρτισμένοι Φυσικοθεραπευτές στον χώρο σας πλήρως εξοπλισμένοι όλο το 24ωρο-365 μέρες τον χρόνο
Άσκηση PILATES και πόνοι στην πλάτη

Γενικευμένοι ή εστιακοί πόνοι στην πλάτη αποτελούν σήμερα ένα από τα συνηθέστερα μυοσκελετικά προβλήματα σε κάθε ηλικία. Σίγουρα και εσείς έχετε έρθει ή θα έρθετε τουλάχιστον μία φορά αντιμέτωπος/η με πόνους στην πλάτη σας που σας περιόριζουν από τις καθημερινές σας δραστηριότητες. Αυτό δύναται να συμβεί εάν ανήκετε στην κατηγορία όσων περνούν ατελείωτες ώρες μπροστά σε μια οθόνη καθιστοί στο γραφείο, αν η δουλειά σας επιτάσσει να μεταφέρετε πολύ βάρος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ή αν αθλείστε και το άθλημα/ χόμπι σας σας κάνει να νιώθετε πολλές φόρες δύσκαμπτοι και κουρασμένοι στην πλάτη σας. Ωστόσο, πριν πάρετε την απόφαση να διαφύγετε σε κάποια μορφή φαρμακευτικής αγωγής, υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι υπάρχει μία πληθώρα φυσικών τρόπων για να γίνετε εσείς «γιατρός» του πόνου σας και να μάθετε να τον διαχειρίζεστε σε βάθος χρόνου. ‘Οπως έχει επιστημονικά αποδειχτεί, η άσκηση ,και ιδιαίτερα υπό την μορφή Pilates, αποτελεί τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο αντιμετώπισης χρόνιων πόνων, το φυσικό σας παυσίπονο, αλλά και τον σύμμαχο σας σε μία ζωή με λιγότερους πόνους.

            Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή:

  • Γιατί να διαλέξετε το Pilates;

Βασικός στόχος αυτής της μεθόδου άσκησης είναι να κάνει την σπονδυλική σας στήλη σταθερή αλλά και κινητική ταυτόχρονα. Ουσιαστικά, διδάσκει τα άτομα να έχουν πλήρη έλεγχο τμηματικά της σπονδυλικής τους στήλης και να αντιλαμβάνονται καλύτερα τη θέση των επιμέρως τμημάτων (αυχένας,θώρακας,οσφύ) στον χώρο. Ταυτόχρονα, η μέθοδος βοηθά στην επανεκπαίδευση των προτύπων κίνησης, όπου συχνά σε καταστάσεις πόνου το μοτίβο της κίνησης τροποποιείται. Αυτό επιτυγχάνεται με την ενεργοποίηση των μυών από «μέσα» προς τα «έξω», δηλαδή από την ενεργοποίηση εν τω βάθει μυών της ράχης (που ευθύνονται για την σταθερότητα της σπονδυλικής στήλης) και την ενδυνάμωση των κοιλιακών και ραχιαίων (που είναι υπεύθυνοι για την εκτέλεση μιας κίνησης).

  • Μπορεί το Pilates να βελτιώσει την στάση σας;

Φυσικά! Το Pilates συμβάλλει στην ενδυνάμωση των εν τω βάθει μυών, που αποτελούν τον φυσικό «κορσέ» του σώματος σας και σας υποστηρίζουν σε καθημερινές κινήσεις. Ωστόσο, οι μύες αυτοί μετά από χρόνια πτωχής στάσης, φαίνεται να αλλάζουν τον τρόπο που ενεργοποιούνται και τελικά να μειώνεται η δύναμη τους. Συμπέρασμα: ένας δυνατός κορμός από μέσα προς τα έξω σε συνδυασμό με καλή στάση θα σας προστατέψει από τραυματισμό ή/και χρόνιο πόνο στην πλάτη σας.

 

  • Πως το Pilates θα μειώσει τον πόνο στην πλάτη σας:

 

  1. Μέσω της ενδυνάμωσης του κορμού σας: ειδικότερα, όπως και προαναφέρθηκε, μέσω της ενδυνάμωσης των κοιλιακών και των ραχιαίων σας από τις εσωτερικές ως τις εξωτερικές μυϊκές στοιβάδες
  2. Μέσω της αναπνοής: η συντονισμένη αναπνοή (κύκλος εισπνοής-εκπνοής) βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της κίνησης αλλά και στην αρτιότερη οξυγόνωση των ιστών με αποτέλεσμα την μείωση του πόνου καθώς και του stress.
  3. Μέσω του συντονισμού/ιδιοδεκτικότητας: καθώς στηρίζεται σε ασκήσεις κινητικού ελέγχου, αντίληψης της κίνησης καθώς και της θέσης των μελών στον χώρο. Αυτό βοηθά τον εγκέφαλο σας να βρίσκεται σε ετοιμότητα και να αντιλαμβάνεται γρήγορα τις αλλαγές των θέσεων των μελών σας.
Άσκηση PILATES και πόνοι στην πλάτη
Εικόνες